Kalendarz o malowidłach, malowidła o Polakach, instytucja o dziedzictwie narodowym


Polonika to Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą, zajmujący się m. in. zachowaniem i promocją dzieł polskich, które już nie znajdują się w naszych granicach. Zostałyśmy poproszone o zaprojektowanie kalendarza podsumowującego jeden z projektów Instytutu – renowację malowideł w Ormiańskiej katedrze we Lwowie.

Kalendarz o malowidłach, malowidła o Polakach, instytucja o dziedzictwie narodowym

 


Polonika to Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą, zajmujący się m. in. zachowaniem i promocją dzieł polskich, które już nie znajdują się w naszych granicach. Zostałyśmy poproszone o zaprojektowanie kalendarza podsumowującego jeden z projektów Instytutu – renowację malowideł w Ormiańskiej katedrze we Lwowie.

Wizerunki świętych w kaplicy to twarze wybitnych Polaków – artystów, myślicieli, działaczy żyjących na przełomie XIX i XX wieku


Naszym zadaniem było wykadrowanie postaci i wyeksponowanie ich na kartach kalendarza. Zadanie nie było łatwe, ponieważ w niektórych ujęciach fresków postacie były częściowo zasłonięte, stały w tłumie, nie nadawały się na estetyczna kartę z kalendarza

Wizerunki świętych w kaplicy to twarze wybitnych Polaków – artystów, myślicieli, działaczy żyjących na przełomie XIX i XX wieku


Naszym zadaniem było wykadrowanie postaci i wyeksponowanie ich na kartach kalendarza. Zadanie nie było łatwe, ponieważ w niektórych ujęciach fresków postacie były częściowo zasłonięte, stały w tłumie, nie nadawały się na estetyczna kartę z kalendarza

Pierwszoplanowa rola


Każda postać została wyeksponowana na swojej karcie. Nie chciałyśmy jednak pozbawiać jej kontekstu w jakim została umieszczona na freskach. Poboczne historie malowidła przedstawiłyśmy delikatnym outlinem dookoła. W druku wykorzystałyśmy metaliczną farbę, która odbija światło. Dzięki temu zabiegowi, w zależności od kąta patrzenia, widzimy albo główną postać, albo jej otoczenie.

Pierwszoplanowa rola

 


Każda postać została wyeksponowana na swojej karcie. Nie chciałyśmy jednak pozbawiać jej kontekstu w jakim została umieszczona na freskach. Poboczne historie malowidła przedstawiłyśmy delikatnym outlinem dookoła. W druku wykorzystałyśmy metaliczną farbę, która odbija światło. Dzięki temu zabiegowi, w zależności od kąta patrzenia, widzimy albo główną postać, albo jej otoczenie.

"Przepięknie!"

"To pierwszy projekt, który podoba się jednogłośnie wszystkim pracownikom instytutu"


Maile od Klienta mówią same za siebie.
To miło :)

"Przepięknie!"

"To pierwszy projekt, który podoba się jednogłośnie wszystkim pracownikom instytutu"

 


Maile od Klienta mówią same za siebie.
To miło :)
Klient: Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą „Polonika”Rok: 2019Projekt: Ola Dębniak